W przypadku opon samochodowych istotą jest między innymi stan bieżnika. Od niego to zależy, czy jesteśmy w stanie zostać dopuszczeni do jazdy pojazdem. Jeżeli bieżnik jest wybitnie starty w zasadzie mówimy, iż pojazd jeździ na „łysych oponach”. Wtenczas auto nie powinno odjeżdżać na drogę, gdyż stwarza niebezpieczeństwo również dla innych kierowców, jak oraz dla samego siebie. Toteż w wypadku startego bieżnika trzeba wymienić opony na oryginalne. Co prawda tak zwany „niedzielny kierowca” nie zna tego kłopotu, bo rzadko użytkuje swój pojazd, lecz są sytuacje, gdzie oraz on jest wymuszony do zmiany opon.

Idealnie albowiem wiemy, iż ogumienie ma obowiązek być zmieniane przynajmniej raz do roku – https://mobilnawulkanizacja-szczecin.pl/. Ze względu na nawierzchnie oraz temperatury rozróżniamy opony na sezon letni (obejmujący również wiosnę) i zimowy (z jesienią włączając). Wówczas to wypada wymienić opony, jakkolwiek każda bardziej zorientowana figura będzie wiedzieć, że nie jest to konieczność, bo możemy zakupić tak nazywane opony całoroczne.

Możemy jednak mieć komplet opon letnich oraz zimowych oraz jeżeli odpowiednio eksploatujemy swój pojazd, zamiast co roku kupować nowe jesteśmy w stanie je zmieniać, dotąd do póki nie stracą swej przyczepności. Co istotne mamy kilka typów bieżnika w zależności od tego po jakiej nawierzchni będzie poruszał się pojazd. Może to być bowiem jazda terenowa po drogach gruntowych, gdzie wtenczas opony mają bieżnik gruby, wypukły i głęboki. Kiedy tak właściwie jeździmy po miejskich ulicach oraz autostradach bardzo dobre są opony bieżnikowane drobnymi i stosunkowo płaskimi rowkami, a w przypadku nawierzchni pośredniej między terenową, a uliczną najlepiej sprawdza się bieżnik o rowkach przeciętnej głębokości.

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

+ Nie ma żadnych komentarzy

Dodaj swój